Det där med att bry sig om...

2009-02-04 17:53:26
Då var vi i full gång med en ny vecka, är inte alls på topp och har legat i princip hela veckan. Bara jag blir frisk till helgen, har dock kämpat på med lite jobb ändå måste ju få in lite pengar. Ikväll känner jag mig verkligen inte på topp så det blir att ligga kvar i sängen framför en film. That's my life right now, midre intressant.

Fick reda på en väldigt hemsk sak igår, om en person som jag visserligen inte stod nära men ändå. Detta fick mig verkligen att tänka efter på livet. Det gav mig en annorlunda syn på saker, det finns så otroligt mycket bra man har runt sig som man kanske inte ser så tydligt. Man låter sig själv förblindas och fukserar på det som är dåligt i stället. För om man tänker efter så hör man betydligt oftare folk som klagar på saker, hur dom ser ut, andra personer osv istället för att vara nöjda med sig själva, att glädjas med sig själva eller med andra. Istället för och berömma varandra. Man borde se sig mer omkring inte bara köra sitt eget race utan stanna upp en sekund se hur människorna runt om en har det, hur dom mår och visa att man bryr sig. Jag hör oftare folk som mår dåligt och rent av tar sitt liv och jag tror det beror till viss del på att dagens människor är så egotrippade, man ser inte längre än näsan räcker, man har helt enkelt inte ork i detta stressade samhälle (som bara blir värre) att bry sig om sina medmänniskor. Man kommer på löjliga anledningar till höger och vänster för att man inte vill berätta hur slutkörd man verkligen är. Man tar helt enkelt avstånd från  sina nära och kära på ett sätt som kan få förödande konsekvenser. Alla människor behöver omtanke och kärlek, och det är ju som så att man behöver det som mest när man visar det som minst, så snälla snälla glöm inte alla fantastiska människor ni har runt om er, och glöm för all del inte bort er själva. För det är ju som så, hur mycket man än vill hjälpa andra går det inte försen man hjälpt sig själv. Så ta hand om er, visa varandra kärlek, visa att ni bryr er. Kom ihåg det behöver inte vara något stort eller något som tar lång tid, en kram kan vara det enda som behövs!

Var rädda om er!

malin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0